Rychlost a únik
Galerie G18 zve na poslední výstavu letního semestru – Rychlost a únik, která vás provede vizuálními strategiemi grafického designu automobilové reklamy 20. a 30. let.
Výstava navazuje na dlouhodobý výzkum kurátorky Heleny Maňasové Hradské, která se zaměřuje na dějiny reklamy a marketingu v meziválečném Československu. Prvním výstavním výstupem výzkumu byla prezentace vizuální identity značky Alpa (Modrý a silný. Příběh značky Alpy a Lea Heilbrunna).
Další výstava zachycuje další z významných témat dobové imaginace, které využily reklamní kampaně značek jako Praga, Škoda, Zetka (Zbrojovka). Výzkum bude opět zaměřen na nadčasové hodnotové struktury vizuálních reklamních prostředků, jako je estetizace rychlosti, simplifikace pojmu svoboda, společenské ohodnocení a technologický pokrok.
Reprodukce dobových plakátů doplní také typografické plakáty studentů ateliéru Grafický design FMK UTB ve Zlíně.
Vernisáž výstavy proběhne 21. června tradičně od 18 hodin a potrvá od 22. června do 31. srpna 2023, vždy od pondělí do čtvrtka, 13-18 hodin.
Výstava se realizovala za finanční podpory Ministerstva kulturu. Děkujeme!